پاورپوینت بررسی و تحلیل بازارهای سنتی در ایران ، در حجم ۳۱ اسلاید قابل ویرایش ،
 
 
بخشی از مطالب:
 
 
 بازار در شهرهای ما به عنوان یک مرکز شهری مطرح است. بین مرکزی شهری به 
همراه سایر عناصر و فضاهای شهری تعریف می شد و در کنش و واکنش هایی که با 
آن عناصر برقرار می نمود، نقش خود را به عنوان مرکز اقتصادی – اجتماعی شهر 
ایفاء می کند.
 
بازار در زبان پهلوی «واکار» و «وازار» آمده و به معنای محل داد و ستد و 
اجتماع است. بازار در تمدن ایران و جهان سابقه چند هزار ساله دارد. از همان
 هنگام که انسان موفق به تولید محصول بیشتر از نیاز خود گردید و به فکر 
مبادله آن با دیگر محصولات و تولیدات مورد نیاز خود افتاد، مراحل شکل گیری 
بازار آغاز شد.
بازارهای اصلی غالبا یه شکل خطی و در امتداد مهمترین راه و معبر شهری شکل 
می گرفته است. به همین سبب مهمترین بخش و عنصر اصلی یک بازار، راسته اصلی 
آن است.
و…
 
فهرست مطالب:
آشنایی با واژه بازار
عناصر بازار
شکل بازارها در قدیم
شکل بازارهای ایرانی
بررسی موردی چند نمونه بازار سنتی
۱- بازار تبریز
۲- بازار کاشان
۳- بازار وکیل شیراز
۴-بازار سنندج
 
این فایل با فرمت پاورپوینت در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش با کیفیت و افکت مناسب جهت ارائه های کلاسی تهیه شده است.