فایل پاورپوینت نقش بازار در توسعه شهر،در حجم 33اسلاید قابل ویرایش
بخشی از مطالب:
با نگاهی گذرا به سیمای شهر های اسلامی و بافت کالبدی شهر های ایران
بسیاری از عناصر واجزای شهری وبه خصوص بازار هاومراکز دادو ستد ها نقش عمده
ای در عملکرد وحیات زندگی شهری ایفا نموده که مورد توجه می باشد. بازار در
طول زمان موجب پیدایش شهرهای مختلف بوده ودر عین حال خود یکی از عوامل
افزایش جمعیت و توسعه شهرهاست که در نقش و کارکرد تجاری شهرها موثر است.
بازار:
مردم برای خرید یا فروش کالاها با توجه به تولیدات و نیازمندی های خود، به انواع بازارها مراجعه می کردند و یا می کنند.
بازار به عنوان یکی از عناصر اصلی شهرهای اسلامی/ خاورمیانه محسوب می شود
که به شکل خطی در اطراف مسجد و در یکی از جهات جغرافیایی و بین دو دروازه
شهر ویا دروازهو مرکز شهرامتداد می یافت.
انواع بازار:
1- بازارای فصلی:در گذشته، مانند امروز فرآورده هایی بوده اند که یکبار در
سال تولید و در بازارهای فصلی ارائه می شده اند.برای مثال می توان از
فرآورده های حیوانی، از قبیل پشم و روغن نام برد.
2-بازارهای روز:این بازارها که به شنبه بازار و یکشنبه بازار و جزء آن معروفند.معمولا در محل هایی تشکیل می شوند
و...
فهرست مطالب:
تعریف بازار
انواع بازار
تصاویری از بازارهای ایران
راسته بازار، قیصریه، دالان، کاروانسرا، سرا، تیم، تیمچه و چهارسو
سیر تحول بازار در اروپا در5دوره متفاوت
1-فضاهای تجاری در یونان باستان
2- فضاهای تجاری در روم باستان
3- فضاهای تجاری در قرون وسطی
4- رنسانس
5-باروک
سیر تحول برنامه ریزی شهری بعد از ورود به اسلام
1ـ قرون اولیه اسلامی
2ـ قرون میانی اسلامی
3ـ قرون متاخر اسلامی
جدول مقایسه ای ایران با کشورهای جهان در دورهای متفاوت
منابع
این فایل با فرمت پاورپوینت در 33 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.